Ja til kildesortering på Oslokinoene!

I Oslo kildesorterer vi ikke i kinosalen. Det fant jeg ut da jeg nylig så Harry Potter på Ringen kino. Slik kan det jo ikke forsette! Så jeg sendte jeg en e-post til Oslokinoene:

Hei!

Sist jeg var på kino (Harry Potter på Ringen kino forrige uke) lette jeg forgjeves etter en dunk for papp/papir da jeg skulle forlate kinosalen. Popcorn-esken var tom, nogenlunde ren og ville passet perfekt for kildesortering og resirkulering. Stemmer det virkelig at det ikke er lagt til rette for dette i deres kinoer?

Jeg håper dere vil vurdere å starte med kildesortering i kinosalene. Det vil kreve en liten innsats av hver enkelt kinogjenger, og få store konsekvenser for miljøet.

Dersom jeg var «blind» for deres kildesorteringssystem, beklager jeg, og lover å være mer oppmerksom neste gang. Jeg la forresten merke til at dere skiller ut panteflasker og det er bra 🙂

På forhånd takk for svar.

Mvh Bente H. Gundelsby
Engasjert og miljøvennlig kinogjenger

Jeg fikk svar, og det fra selveste adm.dir. Geir Berkastet:

Hei og takk for din epost,
Det er flott med engasjerte miljøvennlige kinogjengere! Slike henvendelser betyr mye for oss og kan hjelpe oss til å forbedre tilbudet vårt.

Når det gjelder kildesortering, bortsett fra flaskeutskilling som vi har på alle våre kinoer, så er det foreløpig Klingenberg og Vika som har innført dette. Der sorteres avfallet på avfallsrommet. Men, vi vurderer ulike kildesorteringsløsninger på de andre kinoene også.

Med vennlig hilsen
Geir Bergkastet
Adm. dir/CEO

Jeg tenkte jeg skulle hjelpe Bergkastet og Oslokinoene med å få fortgang i prosessen. Kanskje de bare trenger å høre at vi er mange som vil kildesortere når vi er på kino? At vi er mange miljøvennlige kinogjengere her ute? Så nå finnes det en Facebook-gruppe med navnet «Ja til kildesortering på Oslokinoene«. Jeg sender han en link til dette innlegget også, så får vi se hva som skjer. Noen ganger trenger man jo bare et lite dytt i riktig retning.

Dette innlegget ble publisert i kildesortering. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Ja til kildesortering på Oslokinoene!

  1. Tilbaketråkk: Kildesortering på Oslo kino? Vinn kinobilletter! – Sortere.no

Legg igjen en kommentar

