Det var den sommeren…

…det luktet baby av alle klærne mine, og jeg nøt hvert sekund med den varme, gode, nyankomne lillefrøkna.

…jeg fikk 10 minutter på ryggen i sola. Det skjedde i Frognerparken. Jeg rakk akkurat å tenke at her var det jammen godt å ligge, og jeg tror faktisk sola varmer meg opp. Så kom storefrøkna løpende, lillefrøkna våknet og sirkuset var i gang igjen.

…jeg følte meg som en rockestjerne da jeg stod på scenen foran 5000 speidere på landsleir på Lista. Vi sang «sammen står vi sterkere», og plutselig skjønte jeg hvem jeg hadde jobbet så hardt for. Den lille speiderjenta bakerst til høyre, hun som var på sin aller første leir og som i løpet av uka hadde fått venner for livet og en kjæreste i Trondheim. Det føltes godt å ha gitt noe tilbake.

…Kaptein Sabeltann, Pinky og Sunniva kom inn i våre liv. Fra Kristiansand til Oslo med bil rekker man å høre historien om «Grusomme Gabriels skatt» fire ganger. Nå har vi innført påbud om høretelefoner i stua.

…Storefrøkna stilte flere spørsmål enn vi kunne besvare, lekte rollespill vi ikke klarte å henge med på og viste seg å være verdens mest omsorgsfulle storesøster.

…vi hadde 20 minutter med ren og skjær idyll på stranden på Lista. Sola skinte, vinden hadde løyet og vi kunne sitte i bare t-skjorte og shorts uten å fryse bort. Vi smurte baguetter med ost og skinke mens vi spiste og drakk sjokolademelk rett fra flaska. Lillefrøkna sov og storefrøkna satt helt, helt stille.

…de beste samtalene fant sted i sene sommerkvelder utenfor en gammel hytte ved Årefjorden.

Men mest av alt var det vår første sommer som en familie på fire. Og selv om sommeren var kald og forblåst, og selv om jeg egentlig ikke følte at jeg hadde noe særlig ferie, rakk jeg hver dag å kjenne meg både lykkelig og takknemlig. Og det er ikke verst bare det.

Dette innlegget ble publisert i historier. Bokmerk permalenken.

2 svar til Det var den sommeren…

  1. Gøril W. Smiseth sier:

    🙂 Aah! Det var den sommeren!

  2. smileull sier:

    For et herlig innlegg!❤ Og ja, det var fantastisk å stå og hoppe med de 5000!

Legg igjen en kommentar

