Mangt om bøker

I dag starter Oslo Bokfestival her i byen. Det står mye bra på programmet, og vi skal i hvert fall få med oss en av barnefestene på hovedscenen i Operaen. Jeg skulle gjerne sett Geir Helljesen intervjue tidligere statsministere, hørt Virrvarr/Ida Jackson snakke om blogging og sosiale medier, vært på syskole med May B. Langhelle og undret meg over kjærligheten sammen med Cecilia Samartin. Men vi får se hva tiden og babyen tillater.

Det hender forresten jeg tar turen innom noen bloggere som skriver om bøker, og jeg tenkte jeg skulle tipse deg om hvem jeg synes fortjener et besøk:

  • Barnebokkritikk – en nettside som anmelder barne- og ungdomsbøker utgitt av norske forlag.
  • Marihøne – en personlig og fin blogg med mange gode tips, skrevet av redaktøren for Bokklubben Barn og Ungdom.
  • Bokmerker – en utvidet litteraturblogg med en ung redaksjon.
  • Paper Cuts – The New York Times sin bokblogg.
  • Books Blog – The Guardian sin bokblogg.
  • Mammadamen – mener en del om barnelitteratur og anbefaler innimellom barnebøker.
  • Inchmark – tar ofte turen til biblioteket og anbefaler barnebøker med gode illustrasjoner.

Dette innlegget ble publisert i bøker. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Mangt om bøker

  1. Mammadamen sier:

    Hei Bente, inspirerende liste fra deg også! Mays syskole kunne jeg egentlig tenkt meg selv, og det til tross for at jeg syr veldig sjelden:-)

    Kanskje vi sees på et av arrangementene …

    Ønsker deg en strålende helg, og bokfestival!

    Mammadamen:-)

    PS takk for lenke, og anbefaling! Det ble jeg veldig glad for:-)

Legg igjen en kommentar

