Avmagifisert

Følgende samtale fant sted i bilen på vei til barnehagen i dag morges:

Storefrøkna (veldig alvorlig): Mamma, jeg vet at du ikke kan trylle.
Jeg (litt overrasket, faktisk): Å? Hva mener du?
Storefrøkna: Jo, når du sier at porten åpner seg fordi du tryller, så er det egentlig fordi du trykker på knappen.
Jeg (litt skuffet, faktisk): Åja. Du har vel rett i det.
Storefrøkna (triumferende): Jeg har visst det lenge!
Jeg (med et hjertesukk): Ok. Men vi kan vel fortsette å late som?
Storefrøkna (med overbærende latter): Nei, mamma. Det kan vi ikke.

I løpet av to minutter ble jeg altså avmagifisert. Det var kort og brutalt, og kjentes som et veiskille. I går kunne jeg trylle porten åpen, i dag kan jeg det ikke. Så enkelt, og litt trist.

Dette innlegget ble publisert i samtaler. Bokmerk permalenken.

2 svar til Avmagifisert

  1. smileull sier:

    Nådeløst! Ærlig! Herlig!

  2. Bente sier:

    Er det ikke ofte sånn?😉

Legg igjen en kommentar

