Inspirasjon på høygir

I dag koker hodet mitt over av inspirasjon. Sånne dager er fantastiske og slitsomme på en gang. Det er herlig når ideene strømmer på og frustrerende når jeg ikke rekker å gjøre alt jeg har lyst til. Underbara Clara skrev litt om det forleden, og hun har absolutt et poeng: «Kreativitet är en muskel som växer om man tränar den och som förtvinar om man tvekar.»

Vel, jeg har i alle fall rukket å avslutte et par prosjekter:

Settekassen tilhører storefrøkna. Den har fått et par strøk maling og hvert rom har fått sitt bilde. Bildene er fra en kalender jeg har spart på lenge, og gledet meg til å bruke. Storefrøkna fikk selv velge hvilke bilder hun ville ha. Det er også hun som har bestemt plasseringen. Bildene er klipt til og limt på baksiden av settekassen. Ideen har jeg blant annet herfra, men siden storefrøkna ikke akkurat er fan av retrotapeter – he he – valgte vi en litt annen utforming.

Denne skuffekassen (i mangel av bedre ord) pleide å inneholde skruer, beslag og andre kjedelige ting. Men den var jo altfor fin til det! Så nå er den pyntet og klar til bruk – også den på storefrøknas rom. Tipper det blir plass til mange små skatter i disse skuffene.

Lillefrøkna tar det hele med knusende ro, ser på meg, smiler, babler litt og leker videre.

Dette innlegget ble publisert i kreative prosjekter. Bokmerk permalenken.

2 svar til Inspirasjon på høygir

  1. Gøril sier:

    Å, så fine de ble! Jeg vil også være frøken hos dere😉

  2. Bente sier:

    He he. Anytime!

Legg igjen en kommentar

