Jeg er ingen slalomkjører

På barneskolen hadde jeg en lærer som forklarte at nøkkelen til suksess er å kjøre slalom utenom livets utfordringer. Han snakket for døve ører for min del. Jeg kjører rett på. I våres tok jeg et sykurs hvor jeg fikk beskjed av instruktøren om at jeg er for nøyaktig: «Bare sy!» ropte han til meg. «SY!»

Vel, jeg klarer det ikke. Jeg må gjøre det ordentlig. Og en konsekvens av nøyaktig kjøring med stø kurs rett på alle stolper, for å dra slalom-metaforen enda lenger, er at det går langsomt og blir litt vanskelig. Om jeg har et livsmotto må det være dette: «Det hadde jo ikke vært noe gøy hvis det var lett.»

Denne buksa til lillefrøkna har jeg brukt gooood tid på. Og jeg føler meg veldig rampete som ikke fulgte oppskriften til punkt og prikke på det ene buksebenet.

Dette innlegget ble publisert i sysaker. Bokmerk permalenken.

2 svar til Jeg er ingen slalomkjører

  1. Gøril sier:

    Så utroooolig fin den ble! Mitt stoff ligger fortsatt i en pappeske, det, gitt. Men det hadde jo ikke vært noe morsomt om det var noe lett…😉

  2. Inger-Lise sier:

    Så fiiiin!
    Flink du!🙂
    KLEM

Legg igjen en kommentar

