Når IKEA ikke strekker til

Jeg har hatt en plakat liggende en stund som jeg ikke har funnet ramme til. Det er tydeligvis så uvanlig størrelse på den at ingen butikker kan hjelpe. Jeg kunne selvfølgelig brukt et rammeverksted, men det blir litt råflott til en enkel plakat.

Løsningen ble å kjøpe en ferdigmalt list på Maxbo. Pappa delte den opp i passende biter for meg, med 45 graders vinkel i begge ender. Jeg kan forresten sage selv, altså, men han var allerede igang med noen andre prosjekter, så derfor. Jeg malte bitene sammen med vanlig trelim og sikret hjørnene litt ekstra med stiftepistol. Så strakk jeg plakaten ut og festen den med stifter. Resultatet ble fin-fint.

Jeg har forresten brukt samme metode for å ramme inn stofftrykket, men her er stoffet trukket rundt rammen.

PS: Det er ingen fare for at dette skal bli en interiørblogg, altså. Tenkte bare å vise plakaten i sitt rette element.

Dette innlegget ble publisert i kreative prosjekter. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

