Inspirasjon på en onsdag – del 3

Jeg har visst startet en aldri så liten føljetong, nemlig Inspirasjon på en onsdag. Del 1 tok for seg historie, kunst og statistikk. Del 2 viste frem en kunstinstallasjon, et digitalt museum og en serie med filmer om bærekraftig utvikling. Her er del 3!

Doodle
Det var kjærlighet ved første blikk da jeg møtte Doodle. Siden den gang har vi vært uatskillelige. Han hjelper meg hver gang jeg skal samle venner; til hyttetur, til selskap, til reunion, til hva som helst! I gamle dager sendte vi hundrevis av e-poster frem og tilbake for å finne en dag alle kunne møtes. I dag gjør Doodle jobben for oss. Prøv ham du også!

The Exquisite Book
Dette prosjektet er basert på et spill kalt the Exquisite Corpse; en gruppe mennesker samler hver for seg ord eller bilder som i sum danner en historie. Boken er en modifisert versjon av dette spillet, med illustratører, tegneserieskapere og moderne kunstere som deltagere. Resultatet er nydelig! Ta en titt på videoen du finner her.

En verden i filt
Når jeg bare kommer meg forbi julegavene og prinsessekjolen, er det store muligheter for at jeg går løs på et nytt prosjekt som ligner på dette. Tenk så fantastisk å ha hele verden på veggen, med tilhørende dyr, mennesker og bygninger? Jeg ser for meg en uendelig mengde læringsmuligheter og spennende samtaler. Cup of Coco er opphavskvinnen og Felicia selger pakker med alt du trenger for å skape en verden – av filt.

Dette innlegget ble publisert i inspirasjon på en onsdag, sysaker. Bokmerk permalenken.

2 svar til Inspirasjon på en onsdag – del 3

  1. Tilbaketråkk: Inspirasjon på en onsdag – del 4 | Grønne tanker

  2. Tilbaketråkk: Inspirasjon på en onsdag – del 7 | Grønne tanker

Legg igjen en kommentar

