Prinsessekjolen: endelig ferdig!

Det er en enorm lettelse å kunne skrive følgende: Prinsessekjolen er ferdig! Takket være at jeg fikk låne en overlock-maskin (for de uinnvidde: en spesiell type symaskin) av søte Helene, og at lillefrøkna plutselig en formiddag sov 2,5 timer i strekk.

Mønsteret jeg brukte fungerte veldig bra og anbefales. Jeg fikk riktignok aldri helt skikk på de rampete stoffene som skled alle veier, men jeg klarte å hacke det til på et vis, og det føles utrolig tilfredsstillende å ha fullført et såpass ambisiøst syprosjekt. Prinsessekjolen fungerte også veldig fint som et mor-datter-prosjekt, og vi har hatt stor glede av alle forberedelsene; valg av mønster, fargelegging av kjolen, bytur til stoffbutikken på Grønland.

Men det aller beste ved hele prosjektet var smilet til storefrøkna da hun kom hjem fra barnehagen og fant kjolen hengende i all sin prakt fra en krok i taket. Hun glødet! Og da jeg i tillegg overrasket henne med en tilhørende tiara (de prinsippene, de prinsippene), var det nesten så hun ikke visste hvor hun skulle gjøre av seg. Jeg kommer aldri, aldri til å glemme det smilet.

PS: Bilder kommer så snart jeg klarer å kombinere følgende tre ting; storefrøkna har på seg kjolen, det er dagslys og jeg har kameraet klart. Ingen enkel oppgave.

Tidligere skrevet om prinsessekjolen:
Prinsessekjolen: tyll og tull
Oppdatering: prinsessekjolen

Oppdrag: prinsessekjole

Dette innlegget ble publisert i sysaker. Bokmerk permalenken.

3 svar til Prinsessekjolen: endelig ferdig!

  1. Kristine sier:

    Åååå, kan tenke meg det var stas! Flinke deg!

  2. Gøril sier:

    Jeg gleder meg veldig til å se! Gratulerer med overstått! Seier til deg🙂

  3. Tilbaketråkk: Prinsessekjolen: bilder | Grønne tanker

Legg igjen en kommentar

