Hverdagslige sysaker


Jeg var nok ikke alene om å glede meg til at spisebordet vårt skulle bli fri for sysaker før jul. De siste dagene sydde jeg som en gal for å bli ferdig med julegavene. På formiddagen lille julaften pakket jeg bort sysakene, dekket bordet og vips, så var det julaften. Jeg trodde det skulle gå veldig lang tid før jeg fikk lyst til å ta frem symaskinen igjen.

Men, nei. Det er noe med januar. Jeg føler alltid for å begynne på nytt, ta tak i ting som har ligget en stund, rydde, ordne. Dermed fant jeg frem haugen med tøy som skulle repareres. Den har vokst seg stor over tid, og trengte virkelig at jeg kom i januar-modus.


Jeg blir alltid overrasket over hvor lite som skal til. En knapp her, en søm der, brette opp et buksebenn og sy igjen et hull. Det tok meg ikke mer en 1 time i effektiv tid (hvis man trekker fra kosing, leking og amming med lillefrøkna) å reparere ti plagg! Hvorfor i alle dager har jeg latt det ligge så lenge?


Noe av det morsomste med jobben er selvfølgelig å lage en liste, for så å kunne stryke ut etterhvert som man blir ferdig. Men det aller beste er den gode følelsen det er å ta vare på tingene sine. Med min (og mammas!) lille innsats får klærne leve lenger og vi trenger ikke kjøpe nytt. Det er bra det.

Dette innlegget ble publisert i sysaker. Bokmerk permalenken.

2 svar til Hverdagslige sysaker

  1. Inger-Lise sier:

    Hei Bente.
    Så flink du er!!🙂 Har fått litt rydde-ordne-fikse kick på nyåret jeg også. Det føles godt og det trengtes virkelig. Har tenkt ofte de siste dagene; hvorfor har jeg ikke gjort dette før.. hehe.. Men det er bare sånn det blir!😉
    Håper dere hadde en fin julefeiring, og at julaften hos dere ble koselig!
    Godt nytt år til deg og din søte familie. Vi sees plutselig!🙂
    KLEM fra Inger-Lise

  2. Bente sier:

    @Inger-Lise: Ja, det er visst sånn det blir😉 Vi har hatt en veldig fin juleferie og kost oss masse. Håper det samme gjelder for dere! Ses!

Legg igjen en kommentar

