Inspirasjon på en onsdag – del 6

Det finnes en drøss med gode (og dårlige) interiørblogger der ute. Jeg er mest interessert i å lese om de som gjenbruker gamle møbler, syr og snekrer litt selv og som ikke er redd for å bruke farger. Jeg lar meg fasinere av vakre hjem og inspireres innimellom til å ta grep i mitt eget. Det er også spennende å se hvordan andre kombinerer estetikk og praktiske hensyn – for øvrig en evig kilde til diskusjon her i huset, he he.


Denne onsdagen sender jeg dere først hjem til Den gode feen. Hun har en glad og fargerik stil som jeg liker veldig godt. Hun viser hvordan det går an å bo fint med barn. Jeg synes spesielt det er gøy å se hvordan hun blander gammelt og nytt. Til jul laget hun det som må være verdens søteste pepperkakehus!


Hos Fjeldborg blir jeg alltid imponert. Ingrid og mannen hennes pusser opp et hus fra grunnen av, og Ingrid deler alt fra fargekoder på maling til detaljer om tapeter. Jeg falt helt for sofakroken hennes.


Til slutt en amerikansk/tysk nettside kalt Decor8, med mottoet fresh finds for hip spaces. Bloggen fungerer som en slags samleside for interiørtips og gjør det selv-prosjekter (DIY) fra hele verden. Se for eksempel DIY Paper Lanterns og det vårinspirerte innlegget Lemon Yellow.

Tidligere artikler i serien “Inspirasjon på en onsdag”:
Inspirasjon på en onsdag – del 5
Inspirasjon på en onsdag – del 4

Inspirasjon på en onsdag – del 3
Inspirasjon på en onsdag – del 2
Input på en onsdag

Dette innlegget ble publisert i inspirasjon på en onsdag, kreative prosjekter. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Inspirasjon på en onsdag – del 6

  1. Tilbaketråkk: Inspirasjon på en onsdag – del 7 | Grønne tanker

Legg igjen en kommentar

