Om å være fornøyd med det man har

Jeg synes vi har et veldig koselig kjøkken. Det er rødt og hvitt, med masse benkplass og et stort vindu. Jeg har en radio, urter i potte og krukker med pasta. Det er både funksjonelt og fint. Trodde jeg.

Helt til jeg kom over en konkurranse med nettopp kjøkken som tema inne hos Norske interiørblogger (NIB). Oppgaven var enkel: Ta bilde av kjøkkenet ditt, skriv litt om hva som befinner seg der og post et innlegg på bloggen din. Jeg satte i gang. Dette skulle bli gøy!

Men underveis i fotograferingen så jeg plutselig ting jeg ikke har sett før. Det mangler jo noen fliser over komfyren! Og vasken vår er da virkelig ikke spesielt pen? På veggen er det merker etter kulepenn og flisene med blomstermønster er virkelig stygge. Halvparten av benkeplatene er i bjørk, den andre halvparten i et eller annet grått materiale.

Nå kan jeg konkludere på to måter. Enten kan jeg sette i gang med å rette opp alt det som plutselig er galt med kjøkkenet vårt. Eller jeg kan slå meg til ro med at kjøkkenet vårt bare ikke er særlig fotogent. Det blir det siste. Jeg lar de fantastiske kjøkkenbildene på NIB seile sin egen sjø og er fornøyd med det vi har.

Vårblomster på kjøkkenbenken

Dette innlegget ble publisert i refleksjoner. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Om å være fornøyd med det man har

  1. Gøril sier:

    Med god grunn🙂

Legg igjen en kommentar

