Erteposer og bildepute

Jeg rekker stadig å sy litt innimellom slagene. Jeg leter alltid etter de små lommene av tid hvor jeg kan snike meg bort til symaskinen og hamre i vei.

Dette er gode, gammeldagse erteposer til ei lita jente på ett år. Pappaen hennes fikk instruksjoner om å lære henne guttekast da hun fikk dem – he he. Så kan jeg lære henne å sjonglere. Og jeg er helt sikker på at hun finner sine egne måter å bruke dem på også. Det er forresten en pose inni posen, som ertene ligger i. Med andre ord skal det veldig mye til for at ertene lurer seg ut.

Denne puta jobbet jeg med lenge. Egentlig er bildet i grønntoner og den første ideen var å fremheve det. Jeg prøvde meg litt frem i redigeringsprogrammet mitt og kom frem til at svart/hvitt ga bildet et mer klassisk preg. Og sammen med grått, i firkanter på 5×5 cm satt sammen i hjerteform, er jeg ganske fornøyd med resultatet. Jeg har litt å gå på når det kommer til lappeteknikk og glidelåser, men det er utrolig hva man kan hacke til i innspurten.

Dette innlegget ble publisert i sysaker. Bokmerk permalenken.

2 svar til Erteposer og bildepute

  1. Gøril sier:

    Hmmm… Det er utrolig hvordan dine små og store syprosjekter gjør hverdagen litt lysere! Takk🙂

Legg igjen en kommentar

