Et vakkert par

Sober grå og vulgær rosa. For en fargekombinasjon! Peoner er en av mine sommerfavoritter, og jeg hadde hvite peoner i brudebuketten min da vi giftet oss. Det var forresten litt av en bukett, selv om fargekombinasjonen var noe mer dempet. Jeg får vise frem den en annen gang.

Jeg ser at det i det siste er flere som har funnet veien hit ved å google ‘peoner i brudebukett’. Her kommer da endelig noen bilder av brudebuketten min og borddekorasjonene.

I buketten er det peoner av merket Shirley Temple, en såkalt silkepeon. Rosene heter Nova og kommer fra Selvåg Gartneri i Stavanger. Orkideene er av typen Phalanopsis. I borddekorasjonene var det Cymbidium-orkideer, og hvit hortensia. De store, grønne bladene som synes så godt er faktisk jordbærblader.

Og tilslutt. Den eneste grunnen til at jeg husker navnet på alle disse blomstene, er at min fantastiske blomsterdame, Heidi fra Horten, noterte det for meg. Takk.

Dette innlegget ble publisert i fotodagbok, inspirasjon. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

