Inspirasjon på en onsdag – del 10

Denne uken er inspirasjonsinnlegget dedikert håndarbeid. Det er jo ingen hemmelighet at jeg syr en del, og mye av inspirasjonen henter jeg på nettet.

Fra venstre, øverst: Little Baby Sweater, Emily’s Memory GameSpring Napkins, Bunny Hat and Paw Mittens. Alt fra Purl Bee.

Hos New York-baserte Purl Bee finner jeg alltid noe jeg har lyst til å lage. De publiserer stadig gode veiledninger til prosjekter innenfor temaene hekling, søm, strikk, broderi og annet håndverk. De har et fantastisk utvalg av materiell i nettbutikken sin. Og i Purl Beehive finner du en haug med inspirerende håndarbeidsblogger. Én ting er i alle fall sikkert: Neste gang jeg er i New York skal jeg besøke Purl Soho på 459 Broome Street og bli lenge nok til å følge et av kursene deres.

Fra venstre, øverst: Bold Strokes & Fine Stitches, Taking Action, A Quilt for Queensland Auction, What I hadn’t yet done. Alt fra Anna Maria Horner. 

Anna Maria Horner er en amerikansk designer og sydame. Hun bruker så mange vakre farger og er utrolig kreativ. Hun er tro mot gamle teknikker samtidig som hun finner opp nye. I det siste har hun startet med brodering, og jeg er så imponert over hvor vakkert det blir. Stoffene jeg brukte i lappeteppet mitt er forresten hennes design.

Fra venstre, øverst: Simple Skirt, Summer Scarf, Shirt Dress, Kid Pants. Alt fra Made.

Dana på bloggen Made er min hverdagsheltinne. Hennes veiledninger er så enkle at de er geniale. Hun er i tillegg veldig god på redesign. Ideen til storefrøknas skjortekjole er hentet hos henne.

Og syr du ikke selv, kan du kjøpe håndlagede produkter av høy kvalitet hos norske Epla eller amerikanske Etsy. Eller spørre meg pent. Det kan godt hende jeg kunne tenke meg et lite syoppdrag eller to🙂

Tidligere innlegg i serien «Inspirasjon på en onsdag» finner du her.

PS: Om noen skulle være i tvil, så er jeg altså ikke sponset av noen av nettstedene/bloggene jeg nevner i dette innlegget.

Dette innlegget ble publisert i inspirasjon på en onsdag. Bokmerk permalenken.

2 svar til Inspirasjon på en onsdag – del 10

  1. Mammadamen sier:

    Jeg sydde mye før, men får dessverre ikke tid til det nå lenger. Eller tar meg tid, kanskje …🙂 Det er litt trist for det er veldig fint å holde på med slike ting. Dette var uansett et herlig og inspirerende innlegg!

    God kveld fra Karianne:-)

  2. Bente sier:

    Karianne: Det går vel litt i bølger hva man prioriterer, og så har vi jo begge små barn som «hjelper til» med å styre prioriteringene😉 Takk for hyggelig kommentar!

Legg igjen en kommentar

