Kreativt på kalde dager

Noen ganger, for eksempel i femten kuldegrader, er det hyggelig å finne på ting sammen innendørs. Storefrøkna og jeg liker veldig godt å bake, og vi liker å pusle.

Mannen i huset blir alltid lykkelig om vi lager luksuriøse vegaboller. Så det hender det ofte at vi gjør. Det tar litt tid, men blir veldig, veldig godt. Kardemomme er et undervurdert krydder!

Her forleden morgen printet jeg ut den fantastiske papirbyen til Made by Joel. Storefrøkna tegnet og fortalte, og jeg hjalp henne å sette opp byen og figurene. Det ble veldig fint. Her er et illustrasjonsbilde:


Jeg følger en amerikansk bloggdame som kaller seg Design Mom. Hun har seks unger, og følgelig en god del erfaring med å være kreativ sammen med barn. Nederst i denne artikkelen finnes en liste over morsomme ting man kan lage sammen. Nederst i denne artikkelen finner du en oversikt over alle søskengavene familien har laget til hverandre til jul. Mange gode tips her!

Vi pleier også å finne på noen kreative julegaver sammen. I forfjor malte storefrøkna med porselensmaling på hvite krukker fra IKEA. I fjor dekorerte hun glasskuler og -hjerter med glitter. I år kan jeg selvfølgelig ikke røpe hva vi har funnet på ennå, så det får vi komme tilbake til i januar.

Sett i dette kreative perspektivet, kan kulda godt bli værende. Vi rekker tunge til den gjennom vinduet og koser oss inne.

Dette innlegget ble publisert i barn. Bokmerk permalenken.

3 svar til Kreativt på kalde dager

  1. Inger-Lise sier:

    Made by Joel er en av mine favoritter også! Kreativ mann!
    Koselig å se dere i går! 🙂
    KLEM

  2. Bente sier:

    He – oppi hodet mitt har Joel alltid vært en dame! Men du har jo helt rett i at det er en mann 🙂

    Ja, det er mye kos i barnehagen for tiden! Vi ses vel kanskje til Lucia på mandag 🙂

  3. Tilbaketråkk: Luksuriøse vegaboller | Grønne tanker

Legg igjen en kommentar